Omsorg! Om sorg....

Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.

Harry Martinson
Från min musikal: Måla Hela Världen.
Flickan spelade pjäser en gång i livet,
ofta rollen som tog sista klivet.
Hon försökte ofta noggrant välja pjäser som passade in,
men det blev aldrig någon som spelade lycklig någonsin.
Flickan gjorde fel hela tiden, det fanns ingen som fatta,
hon hatade det faktumet att hon grät mer än skratta.
Flickans problem var inte bara kärlek, och inte dom som svek.
Flickan var inte alltid sådär blek..

Hon försökte ofta noggrant välja pjäser som passade in,
men det blev aldrig någon som spelade lycklig någonsin.
Flickan gjorde fel hela tiden, det fanns ingen som fatta,
hon hatade det faktumet att hon grät mer än skratta.
Flickans problem var inte bara kärlek, och inte dom som svek.
Flickan var inte alltid sådär blek..

Josefine Heintz




Du offrade dig för att jag var inget att ha.
du svek mig för att jag inte var så bra.
Du gav mig stryk när ingen såg.
Du kastade ut mig i snön och sa jag vill inte ha dig här!
Jag höll på att dö en natt då allt var så kallt.
Du kom ut och sa det här är inte allt.
Fullmånen lyste och vargarna ylade.
Du försvann och lämnade mig där.
Det sista jag såg var ett vitt ljus.
Sen var allting slut.

Maja Löwenborg



En liten flicka i världen ensam står,
hennes hjärta är fullt av blödande sår.
Ångesten i bröstet tynger henne hårt,
hon vill vara lycklig, varför är det så svårt?
Hennes kinder är våta av salta tårar,
hon vet hur mycket hårda ord sårar.
Hon var en gång ett barn som ofta log,
nu är det många år sedan hennes leende dog.
Flickans liv är längre ingenting värt,
Hon har förlorat allt som hon höll kärt.
Hennes dagar är fyllda av låtsad glädje o panik,
Nätterna är fulla av gråt o kvävda skrik.
Hon undrar om livet blott är ett spel,
varför måste allt kännas så fruktansvärt fel?
Flickan vill ta sitt liv, men för det krävs mod,
om det bara fanns någon som henne förstod!
Hon vill låta sig slukas av eldens heta lågor,
ja vad som helst för att ta död på sina plågor
Livet är ingen lättsam lek,
det är blott fyllt av ångest o svek.
Kanske går det så att flickan tar

Erika Holmqvist




Det är kallt ute, det fattas bara snö.


Jag ser dig framför mig, det känns som jag ska dö.


Jag går här alldeles ensam, det är ingen som stör.


Det är ganska ledsamt, jag vet inte längre vad jag gör...

 

Känslan av att: Jag hade allt och jag har förlorat det....



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmm. Jobbigt.

2011-10-17 @ 08:20:15
Postat av: Discount Beats By Dr Dre

Your details are very good; we got new knowledge from your site. Template also very good, color Discount Beats By Dr Dre matching is well. I will keep visiting your site often. This is a great article thanks for sharing this information. Give your knowledge for all people. Because who likes to know more information. I saved some details to me.

2012-02-13 @ 02:10:12
URL: http://www.discount-beatsbydreoutlet.co.uk/
Postat av: Cheap New Era Hats

Welcome to Cheap New Era Caps Shop!We offer wholesale cheap new era caps,New Era 59fifty Caps,New Era Snapback Caps,Wholesale New Era Caps,Wholesale New Era Fitted Caps. Fast shipping, free tax,lowest price,authentic quality!

2012-03-16 @ 09:55:42
URL: http://www.cheap-new-era-hats.com
Postat av: Louis Vuitton Handbags

Après avoir suspendu son activité pendant de longs mois, le laboratoire va pouvoir enfin reprendre ses publications sur son site officiel.

2012-03-20 @ 08:51:49
URL: http://www.louis-vuitton-2012.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0