Begravningsbyrå Louise Gylling ,Den lilla byrån med det stora hjärtat ♥ firar 2 år!

Här kommer lite bilder från invigningen av Louise Gylling Begravningsbyrå....
 
Nu har det gått exakt 2 år sen dessa bilder togs vid invigningen.
Känns fortfarande så fantastiskt ärofullt!
 
 
 
 
Vi stor trivs i våra fantastiskt vackra hemtrevliga lokal, varm inbjudande och välkomnande :
 
 
 
Här sitter vi ner med våra sörjande och tillsammans går vi igenom alla delar för begravningen
 
Vi arrangerar kyrkliga och borgerliga begravningar och vill utefter Era personliga önskemål skapa ett värdigt och stämningsfullt avsked. 

Vår uppgift är att med genuin omtanke, stor respekt, kunskap och engagemang ge Er stöd, trygghet och vägledning i begravningsprocessen.
 
 
 
Med empati, ödmjukhet och stor respekt för varje enskild situation vill vi möta er och i lugn och ro lyssna till just era önskemål och funderingar.

Vi arrangerar både traditionella, kyrkliga begravningar och borgerliga ceremonier. Här finns en öppenhet för nytänkande på många sätt och vi välkomnar nya idéer och visioner för att tillsammans skapa en harmonisk helhet i vårt samarbete med er.

Vi har förmånen att ha en egen officiant (Louise Gylling) vid borgerlig begravning. Louise och Annelie erbjuder även stämningsfull solosång.

Den fysiska miljön är viktig för oss, byrån är ljus, varm och hemtrevligt inredd. Atmosfären är avslappnad och tillåtande. Hit kan man komma in, slå sig ned i våra sköna fåtöljer, få en kopp kaffe och en liten pratstund....
 
 

 
 
 
 
 
 

Louise Gylling

 

Som varje människa är unik, så är även varje människas sorg. Det är viktigt att öppna hjärtat och ögonen och se det.

För mig är det av vikt att i mötet med sörjande använda mig av år av egen erfarenhet som sörjande av flera närstående och där igenom skapa nära kontakt genom respekt, engagemang, tillit och empati.

Under min diakonala utbildning bestämde jag mig för att fördjupa mig i ämnet och yrket. Jag ville hjälpa människor genom de personliga upplevelser , yrkeserfarenheter samt utbildningar jag har. Med utbildning i sorg och krishantering, själavård och samtalsmetodik och naturligtvis genom alla de samtal jag gjort med människor i sorg under mina år inom diakoniarbetet i kyrkan, känner jag nu att jag äntligen hittat hem.

Jag känner stor tacksamhet i dag när jag kan välkomna er hit till oss på

Den lilla byrån med det stora hjärtat ♥

 

 

 
 
Bilder från invigningen av Den lilla byrån med det stora hjärtat ♥



Dåvarande Landshövding Björn Ericsson fanns naturligtvis vid min sida!


Som så MÅNGA andra! Tror vi räknade till ett 70tal gäster när dagen var slut.



Björn höll ett "hejdundrande" rörande tal och förklarde sen byrån för öppnad!




Bilder från min vackra begravningsbyrå:


Samtalsrum.
Receptionen.







Hallen mellan reception och köket.


Bilder på några av de "askurnor" vi har hos oss.






"Frontdesk"



 
 
Bilder från byrån´s in och utsida: 
 
 
Juldekorerationer i samtalsrummet
 
 
"Avsked"  "Begravning" "Begravningsbyrå" "Begravningar" "Begravningskaffe" "Blogg" "Dödsfall" "Gravlyktor" "Gravsättning" "Gravsten" "Gravljus" "Kyrkligbegravning" "Traditionell" "Borgerligbegravning" "Möte" "Minnesstund" "Minneslund" "Askgrav" "Gravplats" "Sorg" "Saknad" "Sorgbearbetning" "Sorggrupper" "samtal" "enskildasamtal" "Sorgen" "Sorgens" "Solistsånger" "Solosång begravning" "psalmer"
Trackback
RSS 2.0