Som nu i denna stund min älskade

image359

                         SOM NU I DENNA STUND

  

  

När jag får vara nära dig, känna dina andetag så varma mot min hud

Känna dina hjärtslag, näringsgivande ge mitt hjärta taktfasta slag

Som den klaraste kristall blir min själ och du ser varje litet ögonblick, varje liten sekund av mitt liv

  

Vi andas som ett och våra hjärtan slår dubbla slag i samma takt...

Ett ögonblick jag fångade, i min hand

  

Som en öppen bok, är jag i din famn, du läser varje rad och hjälper mig tillföra ny lyrik på de tomma sidorna

  

Du som en konstnär med pensel i din hand, med lätta svepande rörelser färglägger du min kropp och målar mitt hjärta med röda varma eldiga färger

  

Du är den som målar mina bilder, ger dem liv

Du är den som tagit ur de sedan länge åldrade bilderna ur sina ramar, satt dom i nytt ljus, visat dem för mig från en annan vinkel

Du har lärt mig att se på mig genom dina ögon

  

Som nu i denna stund

Du låter allting stanna upp

Och jag ser...

Det vackra

Louise Gylling januari 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0