Genom dagar och år.....Trofast!

 

Han är trofast

Genom dagar och år, genom smärta och sår finns en Gud som är trofast mot mig. När min kraft runnit ut, hjärtats sång tagit slut är Hans kärlek beviset för mig. Varje ord, varje löfte är sant. Det jag såg som omöjligt förvandlade Han.

Han är trofast, trofast mot mig. Genom allt Hans kärlek jag ser. Fast jag undrat och frågat och tvivlat ibland så är Han trofast, trofast mot mig.

När mitt mod sjunkit ner, jag inte ens orkat be, så är Gud ändå trofast mot mig. När jag sökt för egen del, bara sett till mitt eget väl, då är Gud ändå trofast mot mig. Varje gång jag har sökt Hans namn har Han mött mig med öppen famn, jag får se än en gång.

 

 

Ovan regnbågen
Finns ett annat land
Där finns de vänner vi saknar
Möts och går hand i hand

Ovan regnbågen
Finns en annan värld
Där jag hört att all kärlek
Är lika mycket värd

En plats där inget hindrar oss
Där inga rädda känslor måste treva
Jag ser en stjärna falla ner
Och blundar en sekund och ber
Där vill jag leva

Ovan regnbågen
Vill jag bo en dag
Änglar flyger bland molnen
Varför kan inte jag?

Om änglar kan älska där
Bland moln och stjärnor
Varför inte här

 

 

"Avsked" ”Louise Gylling”  "Begravning" Gylling” Gylling Louise” ” Louise”  "Begravningsbyrå" "Begravningar" "Begravningskaffe" ” Linköping” "Blogg" "Dödsfall" "Gravlyktor" "Gravsättning" ” Louise”  "Gravsten" ” Louise Gylling” "Gravljus" "Kyrkligbegravning" "Traditionell" "Borgerligbegravning" "Möte" "Minnesstund" "Minneslund" "Askgrav" "Gravplats" "Sorg" "Saknad" "Sorgbearbetning" "Sorggrupper" "samtal" ” Louise Gylling” "enskildasamtal" "Sorgen" "Sorgens" "Solistsånger" "Solosång begravning" "psalmer"” begravningar” ”Louise Gylling” ” Linköping” ”Mantorp” ”Mjölby”

 

Trackback
RSS 2.0