Hösten 2011 är här....

Hösten 2011 är på gång. Skolorna har börjat och Skänninge marknad gick av stapeln för snart 1 månad sedan. Dagarna runt marknaden var ett säkert tecken på att skolstart närmade sig när man var barn. Jag kommer ihåg att jag älskade att åka dit, gå runt där bland alla marknadsstånden provsmaka på alla goda renkorvar, gurkor och gammaldags kokosbollar. Gå den långa vägen upp till tivoli och åka ett par karuseller, samt få köpa en stor sockervadd på väg till bilen. Det var enda sättet för mig att kunna äta sockervadd, jag kunde inte då och kan inte fortfarande stå ut med att bli kladdig om händerna. Men trots allt det där  härliga, fanns känslan i maggropen: sommar var över!

I år 2011 snart september och kanske för första gången på alla mina år på jorden känner jag ingen panik utan faktiskt bara ett lugn på insidan. Jag har accepterat det är höst och att det inte spelar någon roll hur mycket jag stretar emot, hösten, mörkret och vintern kommer ändå.

Att slippa den paniken är riktigt riktigt skönt. Jag kan liksom andas och det känns inte som hösten är en ångest laddad period, eller en jobbigt lång mörk resa fram till 1 advent.

 

 

"Avsked" ”Louise Gylling”  "Begravning" Gylling” Gylling Louise” ” Louise”  "Begravningsbyrå" "Begravningar" "Begravningskaffe" ” Linköping” "Blogg" "Dödsfall" "Gravlyktor" "Gravsättning" ” Louise”  "Gravsten" ” Louise Gylling” "Gravljus" "Kyrkligbegravning" "Traditionell" "Borgerligbegravning" "Möte" "Minnesstund" "Minneslund" "Askgrav" "Gravplats" "Sorg" "Saknad" "Sorgbearbetning" "Sorggrupper" "samtal" ” Louise Gylling” "enskildasamtal" "Sorgen" "Sorgens" "Solistsånger" "Solosång begravning" "psalmer"” begravningar” ”Louise Gylling” ” Linköping” ”Mantorp” ”Mjölby”

Trackback
RSS 2.0