Om du ser mig.... ( Ur Måla hela världen)

Om du hör mig

Snälla låt mig berätta om all denna smärta som finns inuti

 

Men om du väljer 

Att bara gå rakt förbi mig

Ska jag fortsätta le 

Fast det gör så ont

 

För vem ska förstå att jag 

Behöver styrka som jag inte har

Åh vem finns där när natten är så lång

Åh vem finns där och skyddar mig

Åh tröstar mig och värmer

När gråten inom mig vill komma ut

 

Om du ser mig

Låt mina ögon få berätta

Om all denna rädsla

Som finns inuti

När alla orden inte går att få ur sig

Snälla läs mina ögon

Hur mitt liv är var dag

 

Ska jag våga tro på en morgon dag

Utan tårar utan bråk och slag

När kärlek lugn och trygghet finns hos mig

Åh den Gud som alla talar om inte 

Älskar han ett barn som jag

 

Åh då… vem gör det då

 

 

Om du når mig

Så ta mig i din famn nu

Och ge mig den styrka som jag måste ha

Jag kanske skrattar

Men det är tårar i hjärtat

 

Hoppas någon ser mig

Hoppas någon ser mig

Hoppas någon bryr sig innan det är försent



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0