Nu är det sommar nu är det snor....och BRIS!!!

Nu är värmen nästan tillbaka...
Vissa dagar ÄR den här andra inte...
Mormor sa alltid : Klä på dig flicka lilla, det är kallt i backen!!! 
Kallt i backen var det till typ midsommar och det tog låååååååååååång tid innan jag fick ta av "termobyxor" och vinterstövlar.
Det tog var med en viss avund faktiskt som jag varje vår lyssnade på "de andra flickornas" klapper från träskorna när de hoppade rep och "twist" . Det klapprade när de gick OCH när de hoppade. I mina öron ett underbart vårligt ljud, 
Det lät INTE riktigt lika kul när man försökte hoppa rep och "twist" i vinterkläder... Typ grön bävernylon overall med orange teddyfoder (snyggt) och tjocka fotriktiga skinnstövlar (typ jääääätte breda)platta...Inget klapper där inte, utan mera ett konstigt " shoff shoff " eller kanske" tjschoff shlaffs" 
Och genom svett direkt blev man så det blev genast jobbigt att ens vara med och leka, och jävel vilket liv det OM man drog ner dragkedjan liiiiiiiite i "bävernylonoverallen " 
Eller hemska tanke tog av sig den!!!!
NÄ GUD DRA GENAST IGEN DRAGKEDJAN OCH KNYTHALSDUKEN!! 
Man skulle inte "gå å flana " sa mormor 
Flana är nog gammal dialektalt "östergötskt" "bonnslang" från Skänninge trakten...
Precis som det som Johan Glans pratade om på konsert och kongress i helgen ordet " klöks" som alla Skåningar visste var det var men INTE Stockholmarna, men VI i Linköping visste he he he 
Det vet väl alla vad "klöks" är eller?? 
Nä ok inte...



Kommer ihåg en sommar för väldigt länge sen när jag under en semestervecka i Leksand träffade ett gäng med grabbar från ett hockeylag i Strömstad. Vi skulle gå och kolla på någon bryggdans med knätoffs eller liknande på Orsa Camping 
Jag vet att jag sa till en av grabbarna att : Du kan stå här jämter mig....
Och han tittade på mig som att jag var "dum i hela huvudet" och undrade var det var någonstans det där jämter....

Det heter bredvid, upplyste han mig om ...
Ja ja nog tjatat om "vår" fina dialekt ! 
Ville väl egentligen bara säga att allt är bra och att det "rinner ur Peter´s alla hål" hahahaha nä men Guuuuud så jag skriver hahahaha menar INTE alls SÅ! Han är bara så allergisk stackarn....!!!
Näsan rinner och ögonen rinner... sen rinner det INTE mera alltså.
Men fy, stackars alla ni som blir allergiska nu när allt detta vackra med våren händer!   


Måste vara SÅ HIMLA jobbigt! 

Ja nu ska jag ladda inför kommande BRIS konsert som äger rum i helgen! Nu på lördag faktiskt. Klockan 17.00 i St Lars kyrkan i Linköping: 


VARMT VÄLKOMNA!!! 9 maj kl 17.00 i St Lars kyrkan i Linköping ALLA pengar går OAVKORTAT till BRIS!! Barnens rätt i samhället!!!!

Kram Louise

Kommentarer
Postat av: Louis Vuitton Handbags

Après avoir suspendu son activité pendant de longs mois, le laboratoire va pouvoir enfin reprendre ses publications sur son site officiel.

2012-03-20 @ 08:56:32
URL: http://www.louis-vuitton-2012.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0