MÅLA HELA VÄRLDEN PÅ SAGATEATERN

Här kommer bilder och ett JÄTTE TACK TILL ALLA MEDVERKANDE!!!!!

Jag ska försöka beskriva lite vad som sker på bilderna ....men det känns mest som I HAVE NO WORDS...

Det var ENASTÅNDE vackert och känslosamt. En grym föreställning
TACK: Jonna Bäck Charlotte Sevekvist och Emma Karlsson dans och Hedvig Grönkvist Isabella Widjestrand sång samt Daniel Byström kapellmästare.
Och
Alla ni andra som hjälp mig på och runt scenen....

Tack!

image441

Här är 1a scenen
Bildspel på min syster och Isabella som spelar lilla syster Anna på knä, vid den kista som gestaltade mammas kista :image442

image443

image444
texten : Anna jag älskar dig! Du gör mig stolt, så oerhört stolt! Tack för att dU är min lillasyster
Kram din Louise

Isabella reser sig upp och sjunger sången : Ensam kvar image445

Du lämnar mig så ensam kvar. Isabella som lilla syster Anna sjunger om hur hon blev ensam en dag i juni 1997
image446

Här kommer scener ur sången DU

Emma med bilden av mamma : image447

image448

image450

image451

Här kommer scenen : I min lögnvärld och picnic scenen med Jonna som lilla mig och Charlotte samt Emma har en drömsk picnic... vad är sant vad är lögn ?image452

image453

image454

image455


Scenen : Lång natt
Charlotte spelar full mamma och Jonna barnet ( jag ) som tar hand om image456image457

Jonna kommer hem och upptäcker sin fulla mamma Charlotte image458

image459

image460

Min Gud vad har jag gjort för fel....

image461

Det kommer bli en lång natt....

image462



Scenen :  Där vi illusterar brevet jag önskade mamma skrivit när jag flyttade hemifrån 
Jag la mitt liv i dina händer ....
 image463

image464

image469

image465

image466

image467

Scenen där mammas död är ett faktum : Lev för vår kärleksskull, lev nu för dina barn, leb för allt vi kämpat för ...

image470
image471

Barnen kommer till akuten :image472
image473
image475
image476
image478

Barnen tar avsked innan de tillsammans lämnar sin döda mamma på akuten :image479


Scenen: Ska vi sluta hoppas nu ...
Syskonen de 2 systrarna , de 2 efterlevande på begravningen : image482
image483
image480
image481

Scenen som beskriver de likheter som blev kvar hos oss när mamma dog.
Likheterna vi ser när vi ser oss i spegeln
Jag och Hedvig på var sin sida om spegeln

Jag fick dina ögon : image484
                                    image485image486
image487

Scenen : En ny chans
Som handlar om önskan att få träffa mamma och vara nära henne igen, om så bara fär en sekund
image489
image490
image491
image492
image493

Inför scenen och sången om Johannes, visades bild spel med min fina son : image494
image495
image496image497

Sen dansar Charlotte med "babydockan" Johannes och efter en stund kommer Jonna och Emma in image498
image499
image500

Sen var föreställningen NÄSTAN slut... men här kommer lite blandade bilder utan speciell ordning från den: image501
image502
image503
image504
image505
image506 
image507
image509
image510
image511
image512
image513
image514
image515
image516

Här är jag på väg fram för att tacka :image517

Här är vi alla som sjöng och spelade image518

image520

Jag Isabella Hedvig och Daniel
   
image519

Tack och Hej
för denna gång!


Återkommer

Kram och JÄTTE TACK ännu en gång


Kommentarer
Postat av: Lena Petersson

Egentligen är det ingen bra idé att titta på bilderna nu, innan jag ska sova, för det går inte bra att somna med tårar i ögonen och gråten i halsen. Jag kan dock inte låta bli att titta på bilderna och minnas. Jag tror att du kan göra en bok till, med bilderna, sångtexterna, bildkommentarerna och "berättarröstens" texter från föreställningen. Tror att den boken skulle bli minst lika stark som diktsamlingen, om inte ännu starkare. Det är inte detsamma som att se föreställningen, men det är fint ändå. Om det är dyrt att trycka bilderböcker på ett förlag så kanske bilderböckerna på http://www.vulkan.se är ett alternativ, även om det just nu är lite struligt med just bilderboksfunktionen (men när den fungerar igen så tror jag att den kommer att fungera bra). Du kan fundera på det i alla fall. Nu ska jag försöka att sova.

2008-05-13 @ 22:04:55
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: my

Föreställningen var riktigt bra och jag tror inte att den lämnade en människa som var där och tittade oberörd, jag vet att jag grät som ett litet barn! Kramar

2008-06-26 @ 21:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0