Ord....

Då orden tar slut

  

Vad finns då kvar

Om en del av överlevnaden alltid var ord

  

Sagda ord, skrivna ord, sjungna ord, lästa ord

Ord jag skrek i rädsla, sorg och förtvivlan
Ord jag sa av kärlek
I min kamp
Min strid
Som livet lät mig förlora
Eller vad är vinsten ...?


Jag är tyst...
Inom mig skriker de, alla dessa ord
Ord jag inte förstår i dag...  

                                               Louise G  2007



                                                      Där inne

  

  

I hjärtat...

Långt där inne

En önskan om helhet och knutna band med intellektet

  

I hjärtat...

 Bredvid det stora trasiga

Blod som sipprar, söker limma ihop, läka och bilda skyddande skorpa

  

I hjärtat...

Det ensamma, övergivna barnet...

Söker svar på de frågor som ska följa mig långt in i det vuxna liv jag inte känner

  

I hjärtat...

Gråter och skälver det av rädsla och sorg

Alla dessa känslor jag inte får visa

Alla dessa känslor jag inte får känna om man ska orka

  

I hjärtat

Långt där inne

Fräter bitterheten, jag bad få slippa

  
                                                       Louise G 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0