ÄLSKADE BARN.......

image356


En mammas bön till Gud:
Gode Gud, mitt barn är ditt barn
Låt honom växa och utvecklas i din kärlek éfter din vilja.

Bevara det tvärs igenom oro och nöd, faror och frestelser.
Lär mig förstå när jag bör ingripa och hjälpa, och när jag bör vänta
Ge mig kraft och glädje i dig, ge mitt barn det samma
När vi misslyckas och behöver dig, lys vår väg så vi hand i hand hittar tillbaka

Du som själv vet vad det är arr vara utlämnad åt människor, och beroende av dem, ge mig så mycket av din kärlek att jag kan ge dubbelt upp av den till det mitt älskade barn som jag har ansvar för

Tack för gåvan  du gett mig och förtroendet du visat mig
Ge nu mina händer överflöd av värme,och ömhet, låt min famn fyllas av styrka lugn, trygghet och tillit ...
Låt detta och all kärlek jag känner famna min son
Låt ditt kärleksljus lysa hans väg

I Jeus namn AMEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0