GOD NATT....Suck, Jo jag tackar ja...men men men oj inte i natt heller...

Mamma till tonårskille, jajamensan!!! Vill tonåringar gå och lägga sig?
Svar: NEJ!!!
Vill tonåringar gå upp på morgonen ?
Svar: NEJ!!!
Kan man som mamma bli "totalt dum i hela huvudet" av allt j-vla tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?
Svar: JA!!! JA!!! JA!!!image226

Men hallåååååååååå vem glömde ge mig DEN instruktionsboken???
Helt plötsligt känner jag mig som VÄRLDENS I SÄRKLASS ABSOLUT SÄMSTA J_VLA MORSA!!!image227Och varje morgon när jag ser mig själv  "in the mirror" ser jag F-n 10år äldre ut än morgonen innan....suck!
Detta sliter på kropp och själ.
Tjat för att få ner i sängen och tjat för att få upp ur den!!! och att lägga sig sist MEN gå upp först!!!!
Sen är det så att alla dessa råd från andra inte heller alltid fungera och jag har testat:
*Att tjata
*Att hota med diverse otrevliga saker
*Att stänga av strömmen
*Att ge utegångsförbud
*Att göra gemensam överenskommelse med bådas underskrift
*Att låta honom vara vaken tills han stupar men ändå få gå till skolan nästa dag
*Att gå och lägga mig själv och skita i honom...med ett mammasamvete som skriker "DET ÄR DIN *FÖRBANNADE PLIKT ATTSE TILL ATT BARNET LÄGGER SIG" ljudande i hela huvudet
*Att muta med diverse trevliga saker
mm mm mm mm
image228Jag blir arg! Jag blir förtvivlad! Jag blir ledsen!
Det lilla barnet...vill INTE lyssna längre!
Det lilla barnet struntar liksom i: Nu gör du som MAMMA säger!
Och: Nu är det MAMMA som bestämmer!
Och det funkar inte att se aktoritär ut och titta ner på det lilla barnet.....
För det lilla barnet är helt plötsligt 185cm lång!!! Och HAN tittar ner på sin lilla lilla mamma(162 cm) och säger med DJUUUUP bas röst: Äh lägg av, jag ska bara.....
Eller när jag säger att jag ska stänga av strömmen igen
NÄ MAMMA DET SKA DU F_N INTE!!!
WOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAA HJÄLP var tog min lilla lilla baby vägen....

image229Här fyller han 1år.
Nu har snart, alldeles snart 14år gått sedan han föddes!!
14år!
Herre Gud! Vart tog de åren vägen liksom...???
Helt plötsligt behövs inte varken Jajjen "Nallen"eller  Tisseen "Kissen "image257

eller godnattsaga eller....

Men GUD vad jag älskar det barnet ...precis hur mycket som helst!
Johannes ...den enfödde sonen! Mitt allt!
Vad gör väl det om jag e lite trött.
Jag har ju VÄRLDENS i särklass underbaraste son... NO MATTER WHAT!!!!

Johannes...Mamma ÄLSKAR DIG!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0