Men tänk om det fanns ett telefonnummer.....

Vaknar och solen  skiner även idag! Underbart, helt otroligt trevligt!

Som ett frö i jorden som får nytt liv av solens strålar vaknar hela jag!

Som en björn som legat i ide( skulle inte förvåna mig om jag varit björn i ett tidigare liv)

ruskar av mig löv som fastnat i pälsen och gnuggar en lång sömn ur ögonen!

Stäcker ut min hand och vill på nytt fånga livet!image114 

 

Som här: en utsträckt hand från scenen på Safiren i Katrineholm.

Så sitter jag där i solen och bara njuuuuuuter DÅ....!!!

 

När jag drömmer mig bort som mest, till ännu mera sol ännu mera sommar ännu mera vit sandstrand och semester DÅ!!!!

image115

Ringer telefonen! Jag hoppar högt och är genast hemma från semester....suck så mycket för att dag drömma! Jag

är tillbaka i verkligheten....

image116 

Ja hej, ja visst, ja naturligtvis, absolut, inga skuggor alls, ja ja visst ja det är KLART jag ska, jaaadå, ja ja ja ja jaimage117 Ja tror jag SPYYYYYYYYYYYYYYYYYR på mig och telefonen! Måste den ringa HELA tiden om jag inte "lägger av" den???? Signalen skriker SVAAAAAARA!!!!
Om inte hemtelefonen ringer då är det MOBILEN! Tänk SÅ BRA att det går att stänga av BÅDA!!!

Men så:
Kommer tankar på de man skulle vilja ringde... som inte längre ringer! De människor man älskar och saknar 
..image118 

men vars röster tystnat

Och jag lyfter luren och lyssnar efter just deras varma röster. Jag sänder in en önskan från djupet av mitt

 

image119 

 

hjärta med all min kraft rakt in i telefonen:

att OM så bara för en gång få ett samtal.

Från dessa människor.

Att ännu en gång få höra deras röster och kunna få en chans att säga allt det jag INTE hann.

Säga allt det jag aldrig fick ur mig, ställa alla dessa frågor .

Få tala om hur mycket JAG ÄLSKAR och SAKNAR... inte bara rösterna: utan värmen, kärleken, vänskapen!

Tänk om telefonen ringde och... Men nej...i luren möts jag av tystnad...oändlig tystnad. Tyst som i graven!

eller tänk om det fanns ett nummer jag kunde ringa och säga - Hej det här är Louise, skulle jag kunna få prata med: ???????????????

Och då skulle jag bli kopplad till någon av dessa och när de svarade skulle jag nästan skrika av glädjeimage120

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ det är JAG, ÄNTLIGEN svara DU och jag får äntligen säga ALLT det DÄR ....!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och jag skulle luta mig tillbaka i stolen och vi skulle prata länge länge....image121 

!image122
                   

 

                     GRÅT INTE FÖR ATT JAG ÄR DÖD
                     JAG FINNS INOM DIG ALLTID
                     DU HAR MIN RÖST, DEN FINNS I DIG
                     DEN KAN DU HÖRA NÄR DU VILL
                     DU HAR MITT ANSIKTE, MIN KROPP
                     JAG FINNS I DIG
                     DU KAN TA FRAM MIG NÄR DU VILL
                     ALLT SOM FINNS KVAR AV MIG ÄR INOM DIG
                             SÅ VI ÄR JÄMT TILLSAMMANS..............              Barbro Lindgren

Trackback
RSS 2.0