LOUISE GYLLING & MANTORPSREVYN!!!!

image47 Det var en gång börjar alla sagor...så även minimage48 I spegeln ser jag åren återberätta min historia. Och det finns plats för både skratt och gråt.
Men:
Allting började nu med " Mantorpsrevyn" När Sven Törnqvist ringde och frågade om jag var intresserad att vara med i ensambeln, efter att han läst om mig ang att jag var kanditat till "Linköpings Lucia".
Senare skrev de i samma tidning att Sven sagt - jag sade JA direkt när jag hört henne sjunga.
Och mycket fina ord skrevs och har skrivits sen dess. För nu pratar vi om 86-87 någon gång. När jag stapplande ...hm tog mina första steg på scenen. Mycket mycket nervös:image49 Här sitter jag och sjunger en svensktextad version av Bridge over trouble water. Min debut på scenen. Glömmer väl aldrig den gången jag i ren nervositet sjöng samma vers 3 gånger... Snacka om blackout!! Eller den gången en flicka i publiken ställde sig upp och med hög röst sa - Mamma titta det e ju Carola!!!! Ja hon vann ju melodifestivalen 1a gången runt de åren där... Hm ja då förstår ni hur länge sedan detta är...image50 Här är revy nr 2. Jag och "Torda" spelar förälskade och sjöng 2st fina duetter. Jag spelade hotell direktörens dotter Petra och han var piccolo på hotellet... SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ romantiskt!!!image52Detta är den 3e revyn som utspelade sig på en båt vid namn MS MÖLLERSBRUNN, med på denna bild är Katarina Nilsson (numera Sandström) samt Håcan Strömberg (numera Boive) .image53Detta är från sista Mantorpsrevyn tror vi är framme vid 94. Åren går otroligt fort när man har roligt!
Kommer säkert återkomma till detta ämne....MEN Sven Törnqvist du är en klippa! Tack för allt du gjort för mig och många andra!!! Tack för att du fortfarande finns där vid min sida och stöttar mig. VARMT TACK!!!


Kommentarer
Postat av: LillKarin

Älskade Lisa! Fick gåshud över hela kroppen när jag såg dessa bilder!! Känns som det är flera hundra år sen...Tänk om vi vetat då vad vi vet idag....Längtar tills vi ses på fredag! Soffan är bäddad till dig och jag ska fylla på knäckebröd skåpet! Stor kram!

2007-03-07 @ 22:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0